My lovely followers

Search This Blog

Translate

Thursday, May 23, 2013

A better road to healthy nails Part. 2 - My nail care routine

Salutare fetelor!
Miercurea trecuta v-am vorbit despre semnele pe care le lasa problemele de sanatate si agresarea continua asupra  unghiilor.
Dupa cum ati observat, unghile mele au o serie de pete albe de care , se pare ca nu voi reusi sa scap decat in urmatoarele 8 luni :(  conform perioadei de crestere a unei unghii sanatoase (2-3 mm in fiecare luna).

Asa aratau unghiile mele saptamana trecuta :(

Asa arata ele acum. Parca se vede o usoara imbunatatire, nu?

In tot acest timp am realizat cat de frumos este sa ai unghii sanatoase si ca ele reprezinta un detaliu foarte important si nu ar trebui neglijate.
Scurte, lungi, rotunjite, patrate, stiletto,unghiile sunt ca o carte de vizita, care ne ajuta sa lasam o impresie buna in fata oricui.
Dar ce ne facem daca ne confruntam cu probleme similare cu ale mele, sau exfoliere si rupere rapida?
Chiar si in acest caz, putem recurge la cateva trucuri care vor face fata cu succes chiar si in fata structurii ereditare a unghiei :D

Asa ca, fetelor, nu va lasati batute!



Cu toate stiti ca sunt innebunita dupa oje si dupa manichiuri cat mai colorate.
Ok, so far so good, dar inainte cred ca-mi agresam unghiile chiar si cu cate 2 manichiuri pe zi.

Acum, o singura manichiura pe saptamana este suficienta si chiar rezista foarte bine.
Motivul pentru care m-am oprit?
Cred ca este destul de evident, mai ales ca foloseam ca inecata acetona pura, iar ughia mea era cat se poate de deshidratata.

Ca tot am pomenit de acetona, sa trecem la rutina mea de ingrijire, nu?

1.Ati ghicit ca vom incepe cu indepartarea ojei de pe unghii.


Acetona este cel mai eficient solvent al ojei, insa si cel mai daunator. Expertii spun ca aceasta substanta usuca unghiile, le matuieste si provoaca exfolierea lor. Este indicat sa cauti un dizolvant care nu contine acetona, insa nici acesta nu ar trebui folosit de mai mult de doua ori pe luna.


Acesta este dizolvantul fara acetona pe care l-am achizitionat din LIDL.
Este destul de accesibil ca pret (5-6 lei) si are un sistem de dozare chiar placut - tot ce trebuie sa faci e sa pui discheta deasupra si sa apesi - nice and easy.
Curata oja destul de bine, chiar nu observ diferenta dintre acest dizolvant si acetona pura.

Pentru indepartarea ojelor cu glitter le folosesc alternativ pe acestea:
Cel de la Farmec are un miros divin de musetel.


Pe aceste nu le folosesc decat pentru aceasta metoda de a curata glitter-ul:

2. Dupa ambele procedee, imi frec bine unghiile cu ajutorul unei perii de unghii inmuiata in bicarbonat de sodiu si apa oxigenata.

+

+

Aceasta pasta ajuta la estomparea aspectului galbejit si grabeste procesul de albire al unghiilor.
Apoi ma spal bine cu apa si sapun.

3. Imi inmoi unghiile intr-un vas cu apa si o sumedenie de alte ingrediente pentru 10-15 minute.


- uleiul de masline - previne exfolierea unghiilor si ajuta cuticulele fragile. In plus ofera o hidratare profunda atat unghiilor cat si cuticulelor;
-sarea - le intareste;
-vitamina A - ajuta la hranirea unghiilor si cuticulelor;
- mierea - previne casarea unghiilor, dar in acelasi timp le hidrateaza si elimina celulele moarte;
-zeama de lamaie - ajuta la albirea unghiilor;
-galbenusul de ou - hidrateaza, intareste unghiile si previne exfolierea;
-apa fierbinte  ajuta la o mai buna hidratare si la impingerea mult mai usoara a cuticulelor.


4. Sa trecem la inlaturarea corecta a cuticulelor!

Indepartarea aceasta o efectuez in felul urmator:

1. Utilizand solutia speciala de indepartare a cuticulelor impreuna cu un instrument pentru indepartarea cuticulelor.

 Aceasta solutie inmoaie si exfoliaza cuticulele facandu-le usor de indepartat fie cu instrumentul pentru cuticule, fie cu ajutorul unui betigas din lemn de portocal.
Aceasta solutie este chimica si trebuie respectat termenul de aplicare de pe prospect.


2. Utilizand uleiul pentru cuticule impreuna cu instrumentul pentru cuticule.


acest ulei de cuticule contine:
- ulei de migdale dulci;
- parafina;
-ulei de masline;
-struguri;
-ulei vegetal;
-ulei de palmier;
-ulei de trandafir;
-hips oil;
-extract de sare de la marea moarta.


Acest chit pentru unghii, l-am primit de la o prietena draga si acum chiar isi face treaba.


5. Aplic tratamente :)

1.Lotiunea cu vitamina B5 de la Farmec este renumita pentru proprietatile sale aproape miraculoase de a intari unghiile si de a stopa ruperea si exfolierea lor.
Internetul abunda de multitudinea de review-uri, asa ca nu mai e cazul s-o laud si eu.

2.Din cauza faptului ca tratametul cu B5 iti face cuticulele mai tari decat piatra ( not good), folosesc acest unguent cu extract de galbenele.
Le hidrateaza de nu se vad si-n plus este una dintre solutiile naturale care chiar functioneaza pentru intarire si hidratare profunda. Merita sa-ti cumperi o farama de sanatate la cutie pentru doar 3 lei, nu?

3.Dupa ce lotiunea cu B5 a intrat bine in unghii, aplic un tratament de la Miss Sporty -Cement nail Booster. Ajuta foarte mult impotriva unghiilor casante. Acopera unghia cu un scut protector impotriva despicarii, craparii si ruperii.


4. Ocazional, inainte sa aplic lotiunea cu B5 de la Farmec, folosesc acest tratament cu cactus de la AVON. Hraneste unghia si o hidrateaza.


5. Pilirea si crearea formei unghiei :)

Acestea sunt pilele pe care le folosesc la sugestia Saschei Mein.
Inainte foloseam o pila de metal...... ciiiihhhhh.


1.Buffer-ul de la Seacret  pentru finisarea unghiilor si indepartarea imperfectiunilor de pe suprafata unghiilor rezultate in urma pilirii.


2. Pila de unghii 2 fete 180/240 - cu o granulatie medie potrivita pentru unghiile naturale.
Aceasta o folosesc pentru a da forma unghiilor si pentru a le sigila.

N.B. - Tine minte ca atunci cand iti modelezi sau pilesti unghiile, ar trebui sa o faci in aceeasi directie. E important sa urmezi o singura directie pentru ca actiunea contrara va opri temporar cresterea unghiilor tale sau iti va cresta unghia. Pilirea intr-un singur sens creeaza un produs final dragut.

3. Pila 2 way nail file -100/180 granulatie -pentru o pilire corecta a lateralelor.

4. O pila fina cu 2 fete 600/600 - textura foarte fina ajuta la netezirea si lustruirea unghiei.

5. Mini Block - pentru un  luciu desavarsit - pe aceasta o folosesc ocazional - la 2 saptamani sau 1data/ luna

6. Pila din sticla de la Zinger - o folosesc o data/saptamana - ideala pentru unghiile casante si moi.
Se utilizeaza doar pentru marginile unghiilor impiedicand ruperea acestora.

7. Etui de plastic roz - imi protejeaza pila de riscul de a se rupe in geanta ;)

6.Aplicarea Base coat -ului.
Eu il folosesc pe cel de la Essence si e destul de bun.
Folosit ca o baza, netezeste unghiile, protejeaza impotriva colorarii si se usuca instantaneu. De asemenea, asigura o rezistenta indelungata lacului de unghii colorat aplicat deasupra.


7. Hidratare, hidratare, hidratare!

1. Dupa ce mi-am dat unghiile cu oja, a plic un top coat pentru protectie.
Astept sa se usuce bine oja, dupa care aplic o crema de maini de la Farmec.
Uleiul de argan este renumit pentru proprietatile sale.
Uleiul de argan este recomandat pentru unghiile subţiri, casante, moi şi deshidratate.


Cum putem avea o manichiură de invidiat cu uleiul de argan
  • Uleiul de argan este unul dintre cele mai bune tratamente de lungă durată pentru îngrijirea unghiilor.
  • Previne deteriorarea timpurie a manichiurii
  • Previne ruperea unghiilor
  • Previne deteriorarea texturii unghiilor: elimină petele, ţine departe ciupercile
  • Hidratează unghiile şi previne deshidratarea cuticulelor
  • Redă strălucirea
  • Întăreşte unghiile şi le fortifică
  • Ajută la diminuarea inflamaţiilor şi a iritaţiilor
  • Regenerează celulele şi le oferă unghiilor o culoare rozie, frumoasă şi sănătoasă

2. De fiecare data dupa ce spal vasele,imi hidratez mainile si unghiile cu glicerina mai ales pentru ca nu reusesc sa port manusi pentru menaj :(.


3. Bea multa apa!

Stii deja ca apa este excelenta pentru mentinerea sanatatii organismului. Acest lucru este valabil si in cazul unghiilor. Apa hidrateaza unghiile uscate si exfoliate, ajutandu-le sa capete un aspect sanatos si lucios.


4. Inainte de culcare folosesc un mix de vitamina A uleioasa si Ulei de ricin si aplic pe cuticule si sub unghii.
 Vitamina A intareste unghiile si le face puternice, iar uleiul de ricin le ajuta sa creasca.
Ieftin si la indemana oricui, nu?


Le-am amestecat bine in aceasta sticluta de lac. Seara imi este foarte usor sa-mi ung cuticulele.
Sta foarte bine pe noptiera alaturi de crema pentru maini si unghii, astfel incat sa nu uit sa le folosesc.

8. Consuma multivitamine!!


Eu am inceput sa iau Vitamax ( mi-a recomandat medicul). Sunt usor anemica si ma ajuta sa-mi recapat pofta de mancare ce-mi lipseste cu desavarsire.
9.Consuma alimente bogate in Biotina!

Biotina este o subtanta care se regaseste in anumite alimente precum carnea de miel, lapte, branza, albus de ou fiert, ficatei, cereale integrale, conopida si avocado. Pe langa alte beneficii aduse organismului, biotina intareste unghiile si grabeste cresterea lor. De asemenea, biotina este foarte utila pentru podoaba capilara, reducand caderea firelor de par.

10. Mananca sanatos!

Ca să ai unghii sănătoase trebuie să consumi: carne slabă, peşte, ouă, lapte, fructe uscate, cereale integrale, ficat, legume cu frunze verzi, fasole, mazăre şi fructe oleaginoase.


11. Ai rabdare!

Rezultatele nu se vad de la inceput. Asa patesc si eu in acest moment. MA simt putin descurajata, dar am rabdare si sunt sigura ca voi avea unghiile sanatoase si frumoase.
Trebuie doar sa mai astept.

12. Fii perseverenta!

Cu cat esti mai perseverenta, cu atat aspectul unghiilor tale va fi unul minunat si sanatos.
Trebuie doar sa vrei.
Rutina mea in ceea ce priveste unghiile nu este una secreta, insa necesita multa perseverenta.
Nu te da batuta !


 Asta a fost cam tot ce aveam sa va spun.
Sper ca acest articol va este de folos si ca imi veti impartasi si voi experientele voastre in drumul spre unghii frumoase si sanatoase.
Mi-ar placea sa-mi lasati comentarii cu sugestiile voastre in cazul in care ati folosit si alte metode de a avea unghii sanatoase care au functionat.
Va voi tine la curent cu evolutia unghiilor mele.
Pana data viitoare, va doresc sa aveti unghii frumoase si sanatoase!

14 comments:

  1. Foarte util! Ai niste unghiute tare frumoase!:D Aaa si da, si eu recomand pilele acelea:D nu agreseaza asa tare unghiile <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc frumos pentru comentariu.In timp toate problemele legate de aspectul unghiilor mele vor fi rezolvate cu multa perseverenta.Pilele chiar sunt de buna calitate si-si fac treaba bine. Chiar le recomand cu caldura.

      Delete
  2. Foarte bun si interesant articolul:* se vede ca ai depus ceva munca in el, si ti-a iesit o postare folositoare, de unde avem multe de invatat :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Anca. In cele 2 zile (cat am lucrat la articol) am incercat sa ma asigur ca nu am ratat nici un pas din rutina mea saptamanala si cea zilnica.Ma bucur din tot sufletul ca va este folositor si ca aveti ceva de invatat din experienta mea, neplacuta ce-i drept despre unghii.

      Delete
  3. N-ai idee cat ma bucur ca am avut o asa mare influenta asupra gandirii tale :D Ma bucur ca vrei unghii sanatoase acum! E buna rutina ta, cam multe chestii folosesti totusi dar e de inteles, esti la inceput. Cu timpul o sa vezi ca o sa iti dai seama de care ai nevoie cu adevarat si pe care poti sa le arunci. Ai grija cu lotiunea aia de la Farmec, in niciun caz nu o folosi mai mult de vreo 2-3 luni pentru ca are formaldehida si iti face unghiile casante cu timpul. Adevarul e ca nu prea ai nevoie de ea, mai ales ca acum iti hidratezi cuticulele...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sascha, tie iti datorez inversunarea mea de a avea unghii sanatoase. Imediat ce le-am vazut pe ale tale, mi-am zis ca pot si eu sa am unghii frumoase :)
      Folosesc toti acei pasi o data pe saptamana, cand imi dau si unghiile cu lac colorat. Astfel le fac o ingrijire profunda pentru intreaga saptamana. Este adevarat ca folosesc uleiul de cuticule de 2 ori pe zi (dimineata si seara) si crema de maini si mixul de vitamina A si ulei de ricin seara inainte de culcare astfel incat mainile si unghiile sa beneficieze de rasfat si-n timpul noptii.:D
      In privinta lotiunii de la Farmec,cred ca voi renunta la ea pentru ca, asa cum spuneai si tu, nu cred ca mai am nevoie.
      Se pare ca ai avut o mare influenta asupra mea si nu numai , si-ti multumesc pentru asta. Kiss ya.

      Delete
  4. e super articolul
    dar cred ca nuanta de galben nu se va duce de pe unghii
    doar prin taiere
    da..pentru a le intari e fff ok tratamentele naturiste!!
    eu am descoperit intaritorul de la loreal si e super pt mine
    l-am luat impreuna cu o revista..era cadou si chiar merita
    in rest mai am intaritor de la flormar..dar nu stiu exact cat de bine face

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irina, iti multumesc pentru apreciere.Unghiile mele au avut o nuanta si mai intensa de galben, insa incet incet, cu ajutprul bicarbonatului si apei oxigenate, a bufferu-lui galbenul a inceput sa se estompeze. Am incredere ca se va duce incetul cu incetul , mai ales ca nu prea mai folosesc oje inchise la culoare. O sa caut si eu acel intaritor de la Loreal. daca poti, te rog sa-mi dai un link cu denumirea lui. Kiss ya.

      Delete
  5. Imi place foarte mult cum e structurata postarea. Intotdeauna mi s-a parut interesant sa citesc despre rutina de ingrijire a unghiilor, tocmai pe motiv ca eu inca nu am gasit reteta potrivita unghiilor mele. Pot sa intreb de ce e spatiul asta mare si gol la final?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mer5ci pentru parerea sincera Anca. Stii cum este, trebuie sa incerci mai multe tratamente sau solutii pana sa ajungi la cea care ti se potriveste.Oricum , cel mai bine este sa ai unghiile sanatoase din start si sa le ingrijesti doar preventiv.In legatura cu spatiul, nici eu nu prea stiu ce s-a intamplat, am reusit sa remediez in cele din urma. Ciudat si cu blogul asta , mai da erori din cand in cand.
      Te pup si sa ai unghii sanatoase si frumoase.

      Delete
  6. eu din fericire nu am avut probleme cu unghiile... cata rabdare trebuie sa ai sa folosesti atatea produse pe zi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar ca esti o fericita Monica, insa nu strica sa previi aparitia lor. Toate acele tratamente le aplic sambata dimineata, deci o data pe saptamana. Este adevarat ca-mi ia cam 2 -3 ore sa termin cu tot cu modelul de nail art. Zilnice sunt hidratarile : de 2 ori pe zi ma dau cu ulei pentru cuticule si seara ma dau cu crema de maini si mixul de vit.A si ulei de ricin.
      Sunt sigura ca va merita tot acest efort.
      Pup.

      Delete
  7. Foarte util articolul, in mare parte urmez si eu acesti pasi, mai ales ca imi fac unghiile cu oja de 2 ori pe saptamana
    http://foxxynico.blogspot.ro/

    ReplyDelete
  8. Buna ,si mie imi apar din cand in cand pete albe pe unghii,dar nu ma afecteaza pt ca unghiile mele sunt tari.Foarte frumos blogul ,daca vrei sa vezi blogul meu inta aici: http://simonails85.blogspot.com.es/e cu modele de unghii ;)

    ReplyDelete

Thank you kind for your wonderful comments and of course for taking a moment from your precious time to write your beautiful words here. Kisses and I hope you enjoyed.